2011. június 18., szombat

GÖ keszthelyi kalandjai

Kedden úgy döntöttem, nem halogatom tovább a vélhetően UFOk hátrahagyta dunántúli temető feltérképezését. Nagy reményekre jogosítottak G 11 fedőnevű fáradhatatlan cserkésztársam (időben beszereztem pótakkumulátort :-) sajátos képességei. (Ezeket, sajnos, messze felülmúlják képtelenségei, de azokat jó stratégiai érzékkel kezdem beépíteni szemléletembe.)
Visszatértem tehát egy hajdani kudarcba fulladt invázió tavaly fellelt színhelyére.
Csak gyalog közelíthető meg a tájvédelmi körzet mélyén fekvő terület, ahol huszonnégy, egyenként 12 méter átmérőjű körben megkeményedett a talaj, mintha betonból volna. Ez a húsz szabályos kör felület az idők során lesüllyedt, és most kielemezhetetlen összetételű víz-féle áll benne. E rejtélyes rendeltetésű köröktől északra, négyszer hat sorban emelkednek a sírépítmények, melyekről felfedezésük idején már hírt adtam e hasábon. A kataklizma, mely az ismeretlenek tömeges pusztulásához vezethetett, összedöntött egy hatalmas építményt, aminek feltehetőleg az volt a rendeltetése, hogy az ismeretlenek eltájolták magukat.
A világ minderről semmit sem tud, a turisták a közeli gyógyvízben poshadnak, mintha nem is hazánk egyik legkülönösebb titka bizsergetné tőlük pár száz méterre a láp fölött tenyésző elvadult bozótot.
Engem rendkívüli mértékben felvillanyoz az ilyesmi. Úgy tűnt azonban, hogy GÖ ELEVENnek inkább a turisztika  a kedvelt területe, ilyesmire van idomítva.
Rögtön lecsapott a tóparti városban uralkodó - az idegenforgalmi szezon kezdetét tekintve vakmerő - körülményekre.

Megvallom, engem is lenyűgözött a vendéglátó vállalkozó hihetetlen optimizmusa, ahogy kirakta vendégcsalogató bútorait a térdig feltúrt főtéren.


Nem, ezek még nem a marslakók.
Ez csupán egy városlakó szelektív érdeklődésének szép példája.














Te, ez az igazi téma! - próbál eltéríteni GÖELEVEN. - Ötven év múlva már senki sem fogja tudni, hogy mi az a tüzifa, és akkor Te majd...










Ezt én, magamtól vettem észre.
Láthatóan Keszthelyen is érvényre léptek holmi új KRESz szabályok.
Ez például egy behajlítani tilos tábla.














GÖELEVEN sikeres kísérlete, hogy eltereljen a nagy témától - egy pillanatra. Döglött vakond a kerékpár út mentén. Halála oka, láthatóan : fűbe harapott.













Tulajdonképpen az UFO sírokat akartam fotografálni, csak ez a komisz GÖELEVEN folyton eltereli a figyelmemet. Végül aztán mégis sikerült odajutni.


A titokzatos körök










Az űrből is jól látszik, de senkit nem érdekel, mert azt hiszik, hogy elhagyott haltenyésztő telep.














GÖELEVENben egyebek mellett azt szeretem, hogy képes alulról szagolni az ibolyát, úgy, hogy közben nincs is semmi baja. De veszélyek rá is leselkednek, nekem már sokat köszönhet.


Egy apró bizonyossága annak, hogy életem kockáztatásával is megvédem GÖELEVENt.












Kezemben tartva futok vele az UFO romok tetejére, hogy lássam, amott nem lopták-e még el a biciklimet, amikor előre lendülő lábam beakad valamiféle fémtekercsbe.
Zúdultam a kökemény épületgerendák közé, és kézfejemet GÖELEVEN vacogó testével magasba tartva szereztem ezt a csúnya horzsolást.

2 megjegyzés:

  1. Hja kérem, egy ilyen gépnek lelke vagyon, és nem éppen egyszerű. Amúgy meg nem régiben a 7D-t megvédendő ment le a térdemről a vakolat, meg lett egy farmeromból rövidgatyó :)

    VálaszTörlés