Mint tudott, ellentétben minden
egyéb ábrázoló kifejezési formával, a fotográfiában, ha át kívánjuk rendezni a
képelemek formai összefüggéseit, akkor vagy az egész látható valóságot kell
átrendeznünk (sok meló, sőt, örjítő, ha aztán azt kell mondanunk: ja, mégse!),
vagy pedig a nézőpont megváltoztatásával operálhatunk. Ez utóbbi csupán
részleges eredményre vagy még arra sem vezet, ha mondjuk, a lány, akit akt
fényképezésre kiszemeltünk, fel van öltözve.
Nincs más megoldás, mint érdeklődésünk
és ezzel együtt a nézet szűkítése (a képi elemek redukálása, illetve bátor
beközelítés) a kínálkozó lehetőségek szerint, és ezen belül kínálkozik aztán az
esztétikailag célszerű beavatkozás.
Bátorkodunk kijelenteni, hogy a
valóság ez irányban is kimeríthetetlenül gazdag.
Az esztétika terén azonban
nincsenek biztos receptek, különösen, mert a fotográfiában, e viszonylag rövid
múltú és eszközeiben épp robbanásszerűen fejlődő kifejezési ágban a műfajok
végleges spektruma még ki sem alakult. Itt van például a szelfy. Az e téren
támadt nehézségeket a hátul is látó telefonokkal vagy holmi gömbcsuklós
szelfiző teleszkóp-karok piacra dobásával még nem lehet letudni.
Nincs más, mint előre (mert a
hátra az a fotótörténet, ahol semmi keresnivalónk): új ránézettel, új
nézőszögekkel, új kontextusokkal próbálkozni és próbálkozni kell!
Sütőtök vizuál-esztétikailag ingergazdag megevése
Kör alakzat dinamikus nézőszögelése
Szelfszög helytelen megválasztása
Selfy helytelen tértagolással
Téma negatív megközelítése
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése