Tegnap régi barátunk Füles (Tóth József) az ő tréfás képi ötleteit vetítette a Józsefvárosi Galériában. Például olyan talált krumplikat is, melyek egyebek mellett állatra hasonlítanak (például emberre :-)
Ma, április elseje tiszteletére eszünkbe jutott, hogy nekünk is, illetve Pesövé Ofszinak szintén akad sok ilyen vicces képe. Itt van például ez a teknős, ami megszólalásig hasonlít a krumplira:
2017. április 1., szombat
2017. március 21., kedd
Arany János emlék-bedobás
Március 21-én a tavasz beköszöntének és egyben a Meinl féle kávéköltészetnek fényes napján délután 3-kor - lélekszámban jócskán megfogyatkozva már - Arany Jánosra emlékeztek a Szabadság hídra visszajárók.
A páratlan szép tavaszi délután témája ezúttal az ÁTOK volt.
A páratlan szép tavaszi délután témája ezúttal az ÁTOK volt.
Az átok eleve
költői megnyilatkozás, mert bátran kísért realitáson túli
összefüggéseket. Egyebek mellett ezért sincs átok hatékony nyelvi forma nélkül.
Az átkok tartalma koronként
és az átkozódó társadalmi hovatartozása szerint változó. Az átok a mindenkori
tudástól inspirált késztetésből és egyben látomásokból táplálkozik, így egyszerre
fejeződik ki benne az individuum és a korszellem.
Kiindulásul itt
egy szépirodalmi átok:
Száradjon el a kar, mi őt lefejezte! (Arany János:
Szondy két apródja)
És íme a nagy költő 200. születésnapját köszöntő változatok:
1. Esdeklő átok (középkoriasan):
Ó, bár száradna el a kar - de csak ha Isten is úgy
akarja - mi őt lefejezte!
vagy
még esdeklőbb formában:
Édes Istenem! Fejet
hajtok a Te kiismerhetetlen igazságod előtt, hogy bár annyira szeretném, esetleg
mégsem szárad el a kar, mi őt lefejezte.
2. Túlzott
indulattól képzavaros átok:
Száradjon el a kard, mi őt lefejezte!
3. Demokratikus
átok:
Szavazzunk! Száradjon le, vagy nem kéne leszáradnia
a karnak, mi őt lefejezte?
4. Liberál-demokratikus
átok:
Akár le is száradhat a kar, mi őt lefejezte, de
átkozottul elég legyen a kar személyiségi jogainak semmibevételéből!
5. Ókor, tirannusi
átok:
Halál fia, aki nem a kart szárítja, mi őt
lefejezte!
6. Rendőr
prefektusi eligazító átok, 20. század eleje:
Átkozott hülyék! Két napon belül itt legyen nekem
leszáradva a kar, mi őt lefejezte!
7. Népmesei átok:
Száradjon le a kar! - kiáltotta a boszorkány, és a
kar úgy leszáradt, mintha ott se lett volna.
8. Internetes,
6-10 év korhatáros mesepályázat különdíjas átka:
És a kar úgy elszáradjon, mint a sicc!
9. Esküdtszéki
döntés nyomán jogszerű bírói átok:
A kar bűnös. Három és fél év alatt száradjon el, de
tekintettel a vádlott zavarodott voltára, a végrehajtást a bíróság
felfüggeszti!
10. Absztrakt átok:
Akkor lássam el nem száradva a kart, mi őt
lefejezte, amikor a hátam közepét!
11. Cigány-átok:
Az íz egye meg a máját, holló nagybőgőzzön a
belein, míg le nem száradt a karja, mi őt lefejezte!
12. Átokcsapda:
A kénköves leszáradás jöjjön rá, ha magától nem
szárad el a kar, mi őt lefejezte!
13. Sámán átok:
Torkod kiszárad, eltűnik belőled minden életnedv, s
karostul elszáradsz, ki őt lefejezted!
14. Háziasszonyi
átok:
Száradjon a gangon kötélre csipeszelve a kar, mi őt
lefejezte!
15. Finom úrinő
átok:
Kar, mi őt lefejezte! Volna szíves leszáradni, még
mielőtt átkozódni kezdek?
16. Tudományos
átok:
A mátyási aranykorra célzó "holló vájja ki a
szemedet" átkot nem volt időszerű emlegetni a 19. század ötvenes éveiben.
Ez egyébként is nagyon áttételes átok lett volna a bősz Ali nyomasztó
üzengetései közepette, mert ez az átok-forma csak akkor jöhet működésbe, ha
előtte a célszemély már megfogadta alapozó tanácsunkat is, nevezetesen, hogy
dögöljön meg. Holló ugyanis elevent nem váj. Why? Nobody knows.
Ilyen körülmények között kézenfekvő, hogy miért
választja Arany János versében a leszáradásos megoldást, ami egyben finom
utalás a Bach korszak passzív rezisztenciáját tápláló nemesi morál erodálódására is.
Mind e fenti érvelés egybecseng Pesövé Ofszi Bevezetés és duplabukfenc című tanulmányában kifejtett
meggyőződésével is *.
* "Száradjon ki a tinta a tollából, aki ezt
másképp magyarázza!" - (Pesövé Ofszi idézett műve 13. oldal)
17. Fogyasztói bevezető
átok:
Ne törje a fejét, hogy mi legyen a karral, mi őt
lefejezte! Vegye, vigye Átok-csomagunkat - most féláron!
18. Univerzális
átok-kapszula:
RRRRRátok!
19. Morális átok:
Száradjon el a szám, hogyha hallgatok, s nem kívánom,
hogy száradjon el a kar, mi őt lefejezte!
20. Fogyasztói megerősítő avagy fenntartó-átok:
Átkod nem elég hatásos? Miért hezitálsz? Keresd fel
Átokboltjainkat! Most féláron kínáljuk prémium kategóriás száradásgyorsítónkat.
Keresd az Arany-kupakosat, és nyerj egy nosztalgiakirándulást a drégelyi
romhoz!
21. Hippy átok:
Let the arm dry, let the arm dry in... his arm dry
in.
(köszönet a társszerző Hajdú Gabinak:-)
![]() |
let the arm dry... - musical kivitelben |
![]() | ||
a leszáradt kar és az Arany Jánost köszöntő kiválóságok: Faklen Pál, Szentmártoni Szabó Géza, Szigeti Lajos, Mindszenty Andrea, Kard Aladár és D-Vektor |
![]() |
sok éves szünet után ismét bedobás |
A fotókat Tóth József Füles készítette
2017. március 18., szombat
2017. március 13., hétfő
A 2B Galériában
Megnyílt Féner
Tamás fotóművész újabb kiállítása a Ráday utca 47-ben.
Jelképek erdején
át. A cím Charles Baudelaire Kapcsolatok
című verséből merít.
Tűt lehetett
leejteni, de aztán lehajolni a tűért, ez szinte lehetetlen volt.
Tömeggel egészen
mutatós e tér: 2B Galéria. Ám vájt szeműeknek érdemes visszatérni, amikor lélek
sincs ott, mert akkor látni, a képek és a számukra felkínált tér kölcsönösen
fellengzős viszonyát. Ez ma már így megy. Igazán a prominens személyek
megnyitónak nevezett futó találkozásakor nem is a képeken van a hangsúly.
![]() |
A megnyitóbeszélő Parti Nagy Lajos mondja a magáét |
![]() |
a beszéd alatt egy szintén fotós látogató hegyezi exponáló ujját |
![]() |
Az egyik fal |
Egy másik fal. Rajta A gázkonvektor metamorfózisa. Előtte Bak Imre, a Nemzet Művésze és Fehér László festőművész, aki kilépett a Magyar Művészeti Akadémiából.
Egy harmadik fal. Mintha a purgatórium nyílna ott. Cerberus őrzi a bejáratát.
Albertini Béla Professor Emeritus fotótörténész, hátán a vacsorájával
Albertini Béla CSs és Beke László CSs történész. Háttérben A gázkonvektor metamorfózisa.
Beke László CSs felkínál Féner Tamásnak néhány hiányzónak gondolt fogalmat az ikonográfiával kapcsolatban.
Nem hallottuk, hogy erre Féner Tamás mit válaszolt. Talán jobb is :-)
2017. március 10., péntek
navon boldog nőnapot!
Március 8-án
felvirágozódnak az öregasszonyok. Talán ez a szókreáció férkőzik legközelebb a
jelenséghez, mert kivirágzani már nem tudnak. Bevirágzani - azt meg még nem
találtuk ki, mi volna értendő azon. A felvirágzás meg csak korszakokhoz illik. Felvirágozódnak
hát, és ott virágzanak aztán estig az öregasszonyok az aluljárókban, gondoltam
március 7-én.
Csokra szinte
mindnek van egy tucat, csókra azonban már hiába várnak. A fiatalabbak, azok
bezzeg kivirágzanak - na meg beviharzanak, aztán, ha nincs szerencsénk, gyorsan
elviharzanak. Csokorra, csókra aligha várnak, szereznek maguknak.
Az öregasszonyoknak
légyottjuk sincs már, csak vagyokottjuk. Bizonyos életkor magasában már az is
nagy dolog :-)
Formálisan azonban
az öregasszonyok is nők, formálisan jár nekik is virág. De virágnak, ami már
csak jár, van-e bódító illata? Ríkató, nyöszördítő vagy akár röhécseltető talán.
Persze lehet
végzetes kivétel. Nők, akik hajdani identitás tartalmaikkal végig önazonosak
maradtak. S ha mi, férfiak nem hagyunk abba szeretni valakit, talán mindhalálig
fogjuk szeretni, s a virág akkor ugyanazt jelentheti: valami virágzását. Ha van
szerencsénk.
Ezeket gondoltam
hetedikén.
Másnap azonban,
8-án egyetlen öreg nő árválkodott a Deák téri aluljáróban, markolva csokrait
éppen bonyolította kis üzletét egy vevővel. Észrevette, hogy megállok a
közelben, s onnantól le nem vette rólam a tekintetét. Dugdosta a bevételét
egyik zsebéből egy védettebb másikba, a virágait hol a táskába dugta volna, hol
újra vállalta mégis, mert összetörni nem akarta. Kezdtem szégyellni magamat.
Reggel óta keringett a hír a médiában, hogy e napon fokozott mértékben lecsap a
nav-kommandó a virágárusokra és a nőnapi privát virágforgalomra.
Ilyesmire
elfelejtettem gondolni egy nappal azelőtt: nők napján az öreg nő, mint űzött
vad. Na ez eszembe sem jutott. Lám, már én sem ismerem eléggé az életet.
Fotó? Ne nem! Az már tényleg nagyon megalázó lett volna. Űzött vadra nem lövünk.
2017. március 4., szombat
Nézem a tévét
(minek nézem?)
Nézem a tévét, és
mind gyakrabban elém ugrik egy férfi vagy egy nő, és aszongya nekem: Magyarország erősödik. Vágom: ez a
személy volna a Mindenkiből, Mindannyiunkból egy, egy nő vagy férfi, tehát akár
én is lehetnék, mert pont úgy mondja, amit mond, mintha - amennyiben engem
talál a kamera - én mondanám, esetleg történetesen neki ugyanezt. De mire föl?
Ez a Magyarország erősödik szólam filmkamera
elé állított, papagájosra rendezett emberek szájából (bár nyugalmukból
sugárzik, hogy ide vágó, töredéknyi életidejüket ezúttal rendesebben
megfizették) üres és céltalan, a Mindannyiunk részeként tekinthető tévénéző -
egyáltalán állampolgár - szempontjából értelmes feladatokat nem sugall, épp olyan
- cinikusan fogalmazva - sugallatos p.r. diktátum ez, mint annak idején a
"Sztá-lin, Rákosi, Sztá-lina Párt" volt. Na jó: kevesebb talán mögötte
a következményektől terhes erőszak, pusztán tudati mintát sugall a liberális és
illiberális mintáktól már maszatosra sugallt emberi agy számára, de ez a kis
különbség csupán annak egyik nyilvánvaló jele, hogy változnak az idők, és a demagóg
stílus is más, a közvetlen névkultusznak nincs már divatja. Most, ím, rólunk
szóló mini-játék-riportfilmekben kínálja magát a hatalmi önelégültség.
Nem azzal van gond,
ha Magyarország erősödik, dehogy! Csak szeretném, ha ez előbb nekem jutna
eszembe, látván világosan az én létszintemen is, hogy mi a helyzet, hogy ez a helyzet, hogy lévén én is Magyarország része, erősebbnek érzem magamat. Aztán majd örülnék, ahogy akarok - mert az én
időm, az én "hazafiúi" észjárásom s vele az én stílusom is változik.
Másrészről meg jön
Schwarzenegger mint Terminátor az Izé tévéadón, és aszongya: Talpra Magyar, hí
a haza!, a következő reklámblokkban meg folytatja: "...itt az idő, most
vagy soha!" - lévén, hogy közelg március tizenötödike.
2017. március 1., szerda
Alex Webb a Műcsarnokban
Vonzó események áradatát ígérve hivatalosan is megnyílt a Budapest Fotó Fesztivál.
Hivatalos fesztiválnyitásnak tekinthető ugyanis - ha jól nem figyeltünk - a Műcsarnok Alex Webb Magnum fotográfus A fény szenvedése címet viselő kiállításának megnyitása a maga nemzetek felett átívelő és ehhez illőn politikai szólamokkal kissé unalmasra spékelt, kétnyelvű szólalásaival.
(Persze, ha rosszul nem figyeltünk, akkor nem így volt.)
Alex Webb vizuálisan izgalmas valóságábrázolásainak felvonultatását, mint megtudtuk, a fesztivál igazgatójának, Mucsy Szilviának köszönhetjük, és köszönjük, talán a megnyitót jelenlétével megtisztelő sok kiváló magyar fotográfus nevében is. Streetartos, de egyedien izgalmas, a századmásodpercek szubjektív szelektálásának pompás leleményeit kínálja ez a tárlat a számunkra jó részt egzotikus távolban formát öltő emberi valóságról.
A fesztivál sok héten át tartó eseményeit egységesítő stratégiának köszönhetően talán, felbukkant a Webb fotók előtt tisztelgő jeles fotográfusok között Tapuicaca is, aki a maga többes és titokzatos valóságában is bemutatkozik hamarosan a TOBE Galériában.
Hivatalos fesztiválnyitásnak tekinthető ugyanis - ha jól nem figyeltünk - a Műcsarnok Alex Webb Magnum fotográfus A fény szenvedése címet viselő kiállításának megnyitása a maga nemzetek felett átívelő és ehhez illőn politikai szólamokkal kissé unalmasra spékelt, kétnyelvű szólalásaival.
(Persze, ha rosszul nem figyeltünk, akkor nem így volt.)
Alex Webb vizuálisan izgalmas valóságábrázolásainak felvonultatását, mint megtudtuk, a fesztivál igazgatójának, Mucsy Szilviának köszönhetjük, és köszönjük, talán a megnyitót jelenlétével megtisztelő sok kiváló magyar fotográfus nevében is. Streetartos, de egyedien izgalmas, a századmásodpercek szubjektív szelektálásának pompás leleményeit kínálja ez a tárlat a számunkra jó részt egzotikus távolban formát öltő emberi valóságról.
A fesztivál sok héten át tartó eseményeit egységesítő stratégiának köszönhetően talán, felbukkant a Webb fotók előtt tisztelgő jeles fotográfusok között Tapuicaca is, aki a maga többes és titokzatos valóságában is bemutatkozik hamarosan a TOBE Galériában.
![]() |
Tapuicaca feltűnés nélkül elvegyül a képes forgatagban |
![]() |
Tapuicaca fejhallgatón át issza Móricz-Sabján Simon display-ről érkező szavait |
2017. február 21., kedd
MEK
Kedves Ismerőseim!
Örömmel tudatom, hogy a Fészek Galériában 2016. november 2-án bemutatott parafrázisaim - SZÉCHENYI A FOTÓRÓL - teljes anyaga katalógus formába tördelve felkerült a Széchenyi Könyvtár elektronikus könyvtárába, a MEK-be.
Itt megtekintheti, aki a kiállításról véletlenül vagy szándékosan lemaradt :-))
http://mek.oszk.hu/16500/16582
Dozvald János
Örömmel tudatom, hogy a Fészek Galériában 2016. november 2-án bemutatott parafrázisaim - SZÉCHENYI A FOTÓRÓL - teljes anyaga katalógus formába tördelve felkerült a Széchenyi Könyvtár elektronikus könyvtárába, a MEK-be.
Itt megtekintheti, aki a kiállításról véletlenül vagy szándékosan lemaradt :-))
http://mek.oszk.hu/16500/16582
Dozvald János
2017. február 18., szombat
Hova tart a fotográfia?
- Igenis meg kell
mutatnunk végre, hogy a fotózás művészet! - mondta nem rég egyik kedves
fotográfus barátom. Kicsit meghökkentem ezen. Mert hogy is vagyunk most ezzel?
Az efféle
kijelentések aktualitásának illetve ellentmondásainak vizsgálatához mindig a
kályhától kell elindulnunk: Mi a művészet?
Meglátásom szerint az,
hogy mi a micsoda, nem mindenkori hangadók tetszésének dolga, mert elménkben a
valóság elmemodellje lakozik, ami úgy próbál működni, ahogyan az az elménktől
függetlenül adott működik, sőt még úgyabbul, miközben meg mégsem vonhatja ki
magát ama valóság törvényszerűségeinek érvénye alól. Esetünkben, művészkedők
esetében különösen nem, mert létezik bizonyos teremtetten adott emberi
késztetés, lényegében formateremtési gyakorlat, amikor az ember elméjétől
inspirálva bizonyos érzéki, illetve intellektuális behatásokat magára venni
képes matériákat az u.n. esztétikaiság szférájába tartozóan, közvetlenül az
érzékekre hatóan megformál. Ez a
késztetés és lehetőség oly alapvető, biológiánk lehetőségeibe és kockázataiba
ágyazott dolog, hogy míg az ember a maga biológiai teremtettsége értelmében
ember marad, ennek érvényét nehéz kétségbe vonni.
Tehát van ma is
valami, ami mindig is volt. Ha ezt régen művészi adottságnak neveztük, akkor kézenfekvő
és értelemszerű, hogy ma is annak nevezzük, illetve, hogy azt a bizonyos
adottságot nevezzük művészinek továbbra is, ne pedig valami specifikumaiban
eltérő más valamit.
A fotózás alapvetően az u.n. camera
obscurális képi jelenségek rögzítésére elgondolt eszköz használatán alapuló gyakorlat.
A fényképezőgép
egyszerre teszi lehetővé és zárja ki a képalkotás hagyományaink
szerinti megközelítésmódjait és eljárási mozzanatait, és erősen korlátozza az
u.n. ráción túli valóság érzéki megragadásának (érzéki, persze, mert a ráció
éppen tehetetlen!) lehetőségét. A lehetővé
tétel alatt mindenek előtt a hasonlítás, illetve a valóságnak való,
valamilyen szempont szerinti megfeleltetés, mint pszichés befogadási feltétel
automatikus jelenlétét érthetjük. Másik oldalról: a fényképező ember nem képes
tisztán az elméjén átszűrt vagy abban fogant "látványokat" korlátlanul megjeleníteni,
a pusztán gépileg adotthoz bármi képzeltet hozzátenni, abba belevinni bizonyos, önkifejezési szándékára
utaló sajátosságokat. A fényképező egyén alap-tettében, a kattintott képben egyáltalán
nem képes a különleges tehetség és egyszeriség nyilvánvaló bizonyosságait felmutatni (lásd:
véletlenül elkapott lenyűgöző látványok lehetősége.) A fotózás képrögzítő
alapmozzanatában megjelenő különösség (már ha érzékelhető ilyesmi) nagy
mértékben a "pillanatnyi" valóság különössége (amit gépünkkel
elkaphatunk), vagyis olyasmi, ami az elvont értelmű entitásként tekinthető
"szem" számára valóságosan, értsd: a pszichés értelmű látás
intenciójától függetlenül adott. A fényképezés alapmozzanatába nem fér bele (a
rendkívül csekély szegmenstől eltekintve - lásd: zársebesség választás) az
idő dimenziójában alakot öltő additív alkotói gyakorlat (lásd: festőművész,
grafikus stb. - az eszközzel való színezék hosszadalmas, megfontolt és sajátos
undo lehetőségeket is megengedő felhordása.) A fényképezés alapmozzanatával nem
fér össze a formák létrehozásának elmére visszaható, azaz reflektív
befolyásoktól vezérelten kialakuló, az alkotó elméjére individuálisan jellemző
kép létrehozása. A fényképezés képalkotó - értsd: képrögzítő - mozzanatában
pusztán két szubjektív, individuális attitűd érvényesülhet: a nézőpont és az
idő dimenziójából kiragadott "pillanat" megválasztása. Illetve aktív
negációként a megfontolt nem fényképezés, ami azonban nem hoz létre képet. Igen szűkös
alkotói szabadság a kattintás szabadsága: az elme látvány-értelmezési és
képteremtési gyakorlatából valamint a képi alkotás történeti konzekvenciáiból
igen kevés fér bele.
Hozzá társul
azonban ím már mégis a fényképezés történeti gyakorlata során technikai fejleményekben
épp úgy, mint elméleti fejleményekben megtestesülő eredmények és (művészetelméleti?)
konzekvenciák bonyolult egymásra rétegeződése, ide értve különösen az alkotó
ember azon eredményeit, melyek által a fényképező, a művész a fényképezés alap-automatizmusának
esztétikai okokból vagy szubjektíve nem kívánt következményeitől valamiképpen megszabadult
(pl. nemes eljárások vagy lásd ma már például: digitális képfeldolgozó eszközök,
s még inkább: egyéni világlátási törekvések élethosszon megmutatkozó következetessége
- Bresson, Benkő és más bé betűsök életműve).
Mi van ma? A
fényképezés, mint az elmetartalmakat - technikai alaplényegből adódóan! - a
maguk szubjektív egyneműségében és automatizmusoktól el nem piszkolt tisztaságában
közvetíteni soha képessé nem váló gyakorlat, mind inkább otthonra lel ama
funkcióban, hogy a kultúra és benne a képi alkotás éppen érvényben lévő
elveinek és divatjának illusztrálására szolgál, vagyis sokkal inkább lesz a
vizuális kommunikáció, mint az esszenciális és eredendő művészi, esetünkben képalkotói
tehetség megnyilvánításának eszköze.
Sajnos, a modern kommunikáció
eszközöktől és alkalmazási módoktól zsúfolt terepén a képalkotói szerepvállalást
motiváló művészi intenció könnyen összevegyül vagy legalább is összeférni
kényszerül az érvényesülési képmutatás egyéb intencióival. Ámde ez, állítólag,
mindig is így volt. Nem voltam ott mindig is, tehát el kell hinnem.
Barátunkhoz
visszatérve: Elkéstünk az általa zászlón tartott tézissel. A fotózás egyre
hangsúlyosabban sok egyéb - ugyancsak nagyon emberi és fontos - dolog is (!),
mint művészet. És itt vagyunk mi magunk is, fényképező eszközt művész-becsvággyal
szorongató mind több milliók! Biztos, hogy még mindig pont művészek szeretnénk
lenni?
Persze művészet,
művész! Váltig az egyik legmézesebb madzag :-)
![]() |
Budapest parádé. Különösség az objektíve adottban - bárki elkaphatta |
2017. február 4., szombat
BEETETÉS
Először Maca dugta
ki az orrát. Tizedik évében járt, jobb volt a szaglása, mint az öreg Macónak.
- Kaja van - szólt
hátra.
Kicammogott a két
állatkerti medve, komótosan körbe szimatoltak a borús februári délelőttben.
Széttúrták az oda készített csomagokat. Nem sokat ettek. Maca még maradt volna,
de Macó parancsolón oldalba lökte, és húztak vissza a barlangba.
- Figyelted? Már
megint háztartási hulladék volt.
- Én a kefíres
dobozt valahogy szeretem - mélázott Maca.
- Adj magadra! A
kutya se szeret létminimumon élni.
- De a tévé szerint
mi mindenevők vagyunk.
- Persze, de csak
ami friss. Kivétel a méz, de a mézet bezzeg sajnálják! - dohogott Macó. - Nem
medvének való élet ez. Észrevetted, hogy még soha nem csatangoltál?
- Mi az a csatang?
Maca az
állatkertben született, Macót azonban az erdőben találták. Apró bocs volt még,
amikor anyját kilőtték az orvvadászok.
- Csatang az,
amikor sosem vagyunk ugyanott, ahol már voltunk.
- Én szeretek itt
lenni. Megvan mindenem. És nem lőnek rám.
Kis Júnosztalgia
márkájú tévékészülék állt a barlang hátuljában, azon folyvást orvvadászokról
szóló filmek peregtek, na meg változatosságképpen, direkt az állatkert lakóinak
az Ehetetlen
értékeink, egy sorozat az emberiség kulturális kincseiről.
- Amit a tévében
látsz, csak beetetés - mondta Macó. - Ha elém kerülne egy ilyen orvvadász, így
morzsolnám szét. - Bal mancsát összeszorította, s az orvvadász úgy pergett
rettenetes körmei közül, mint a fűrészpor.
- Friss ételt
akarok - morgott aztán. - Engem nem kellett volna megmenteni, a nagy büdös semmire.
- Kaja, tévé,
kultúra, ez neked semmi?
- Tudom, te
mindenevő vagy, csakugyan. Két pofára tömnéd a Vizsolyi bibliát is. Én azonban szabadságra
születtem. Harcra. Ha volna nálad egy filctoll, már odaírtam volna a barlang falára...
- Kívülről vagy belülről?
- Kívülről persze,
hogy az a sok micimackózó is lássa: Szabadságot! Medve jogokat!
- Asszem, nincs
nálam filctoll. Akkor mi mást tehetnél még?
- Fekvősztrájk. De
azt meg félreértenék. Viszont támadt egy ötletem. Hanyadika van ma?
- Február kettő.
- Jól van! Akkor mi
csak kiszagoltunk, sőt, ki sem szagoltunk máma. Értetted? És sütött a nap. Te
is láttad, ha kérdik.
- Jó, én is láttam.
- Aztán majd
megnézhetik magukat a márciusi hóban.
- Hihi, ez jó
ötlet.
A tévén még nem
ment semmi. Visszafeküdtek, s két pillanat múlva már horkoltak is mind a
ketten.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)