A Szövetség által szervezett és
védnökölt, mintegy hatvan kisebb, nagyobb tárlatot felvonultató fotóhónap nyitó
kiállítása a Fuga (Budapesti Építészeti Központ) két alagsori helyiségébe szorult,
és elég hangulattalanra sikeredett. Vegyesfelvágott. A levezető „lépcső-szimfónia”
egyenesen blőd. Egészében trendi kortárs zagyvaság, különféle vízcsapból folyások, makacs semmitmondások, ahol
mindenki megússza, mert két lépéssel odébb már egy másik szerző viszi el a
balhét, aki aztán ugyanígy szerencséltetik az ide látogató zordon pillantása előtt.
Mint látható, a rám sokak szerint jellemző építő elemzésvágy és békés tolerancia úgy hullott le rólam e csöppet sem szent helyen, „mint ruha másról a boldog szerelemben”.
Mint látható, a rám sokak szerint jellemző építő elemzésvágy és békés tolerancia úgy hullott le rólam e csöppet sem szent helyen, „mint ruha másról a boldog szerelemben”.
Na persze, akad, kivel kivételt
illik tennem: Erdős Gábor Caravaggio stílusát és szellemiségét parafrazeáló fotója
tiszteletre méltó mesterségbeli és esztétikai elhivatottságot sejtet.
Gondolatilag is figyelemre érdemes, itt végre túltekinthetünk a már unos untig
nézett konceptuális köldökön. Ambrits Tamás hat darab 60x60-as fekete-fehér formajátéka,
jól hangolt szürrealitásával ugyancsak túlmutat lelemény és technikai
igényesség dolgában a kortársilag sulykolt, oly sivár vizuális locsogáson.
Pontosan kielemezhetők lennének a kortárs fotográfia vizuális kommunikációba
belebetegedett állapotának sajátos vonásai. Ezekről talán majd máshol,
valamelyik komolyabb fórumon, vagy talán majd soha!


Egy szinttel feljebb más szférák
zenéje: a nagy konferenciaterem falain Zsitva Tibor építész-fotográfus
egységesen tördelt, méretes poszterei sorakoznak: jó pszichológiai érzékkel
elkapott építész „arcok”, egy-egy, sok megfigyelés nyomán rekonstruált
pillanat, formailag játékos helyzetek és nézetek, a poszterek alsó vonalában az
építészek munkáiból elénk tálalt épületrészletekkel, precízen aranymetszett
szerkezetben. Zsitva Tibort a szakmában a legjobb építész-fotográfusként
emlegetik. Technikai precízsége mellett gondolatai igényességét sem lehet
kétségbe vonni.
Zsitva Tibor önarcképe
Az impozáns kiállítási összkép kollektív munka gyümölcse.
A technikai perfekciót Pálffy György performálta, aki a híres Tóth József Füles után most már Zsitva Tibornak is a második jobb keze.
Az impozáns kiállítási összkép kollektív munka gyümölcse.
A technikai perfekciót Pálffy György performálta, aki a híres Tóth József Füles után most már Zsitva Tibornak is a második jobb keze.
Zsitva maximalizmusa mellett másik
nagyszerű vonása, hogy imádja az Unicumot. Készített is magáról egy portré
parafrázist a békebeli Zwack zománctáblát megidézve.
Ezt a Cég a mai megnyitó alkalmából pár liter Unicummal honorálta. Jó volt ott
lenni, igen!
A képen a szintén ott lévő, szintén építésznek tanult, és úgyszintén fotográfussá lett Szél Ágnes látható munka közben. Elégszer meg nem dicsérhető jellembéli vonása e megnyitón is szembe ötlött: ő nem az Unicumot, hanem azt a vacak pezsgőt szereti.
Középen feltehetőleg az ezoterikusokra jellemző, láthatatlan harmadik szem látható.
Középen feltehetőleg az ezoterikusokra jellemző, láthatatlan harmadik szem látható.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése