avagy
A DIAVETÍTÉSNEK MÁR TÉNYLEG TELJESEN BEFELLEGZETT
Szombat este volt a Hősök terén (Budapest) a Paint-Up 2012
videomapping, azaz virtuális épületfestő verseny döntője. Ez a 3D
interaktív video alkotóművészet talán legérdekesebb területe.
A Paint-Up 2012 a Café Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál
kiemelt rendezvénye volt.
Dugig volt a Hősök tere.
A verseny objektumául a Műcsarnok homlokzatát választották. E
művészeti ág lehetőségei szempontjából talán a legjobb budapesti térszerkezet,
szimmetrikus tagoltságával és mély oszlopcsarnokával, ráadásul sajátos kor-remineszcenciákat
képes kiváltani a nézőben a felszínét ostromló vizuális gondolatok és
változások láttán.
Az épület lézeres technikával leképzett szerkezeti ábráját
minden versenyző megkapta. Az alkotó ez alapján preparálja animációs maszkjait,
és ez alapján vetíthetők vissza hajszál pontossággal a Műcsarnok épületére az
elkészült művek.
Az alkotások alapvetően dinamikus grafikai hatásokkal
operálnak. A szoftveres lehetőségeknek köszönhetően a látvány nagymértékben
befolyásolható interaktív, valósidejű beavatkozásokkal is.
A fotó csak hozzávetőlegesen referálhat a 4 dimenziós,
audiovizuális történésekről.
12 mű került a döntőbe.
A zsűri vezetője és legfőbb szakértője Bordos László Zsolt
képzőművész, videomapping művész volt, aki szerte a világon ismert és foglalkoztatott,
és a 2010-es sanghaji Magyar Kulturális Napokon Eötvös Péter nemzeti imázsunk
szempontjából nem túl felemelő zenéjére komponált egy kortárs balettel
kombinált látványosságot, betűkké hulló, kavargó magyar szavak látványából.
A videomapping alapvetően zenei hangkompozícióval társul. Az
ilyen értelemben 4 dimenziósnak mondható virtuális festményeket rendkívül magas
technikai színvonalon jelenítette meg a verseny főszervezője, a Visualpower
Kft.
Vaskó Tünde, a cég marketing és kommunikációs igazgatója
kiküldött főmunkatársunknak elmondta, hogy a Visualpower Kft. többszázmilliós
technikai parkkal bír és a Műcsarnok épületének bevetítéséhez mintegy százezer
(!) ANSI Lumen fényerőt vonultatott fel. 40 műszaki emberük vonult fel és dolgozott két napon át a nagy installációs perecizitást igénylő, horribilis kép- és hangtechnika üzembehelye végett.
Az első díjat Pozsgay Benedek nyerte New World Coming című
munkájával.
Képünkön Benedek az aranypemzlivel és a díj fontos tartozékával, a milliót érő laptoppal.
Második díjat kapott a Varga Zoltán- Szabó Csaba szerzőpáros Universal Planning című alkotása. Harmadik díjas lett Juhász Péter Az elme forradalma című munkája.
Bordos László Zsolt, a verseny szakértője maga is növelte az est fényét egy parádés, interaktív Műcsarnok kompozícióval.
Mit mondjunk! GÖELEVENT igencsak megviselték a záporozó fényeffektek, de úgy ahogy sikerült úrrá lennünk pánikos rettegésén.
A vetítés végén a sokezres közönség nem szívódott ám fel teljesen nyomtalanul.
Képünkön Benedek az aranypemzlivel és a díj fontos tartozékával, a milliót érő laptoppal.
Második díjat kapott a Varga Zoltán- Szabó Csaba szerzőpáros Universal Planning című alkotása. Harmadik díjas lett Juhász Péter Az elme forradalma című munkája.
Bordos László Zsolt, a verseny szakértője maga is növelte az est fényét egy parádés, interaktív Műcsarnok kompozícióval.
Mit mondjunk! GÖELEVENT igencsak megviselték a záporozó fényeffektek, de úgy ahogy sikerült úrrá lennünk pánikos rettegésén.
A vetítés végén a sokezres közönség nem szívódott ám fel teljesen nyomtalanul.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése