2012. július 26., csütörtök

felnőtté rombolás


A gyerek felnőtté rombolása
Avagy azt fogod hinni, én találtam ki, pedig ez a színtiszta élet*:

Öreg hapsi unokájával vastag villanypózna árnyékába húzódik a forróság elől az Etele téren. Hőt okád rájuk az aszfalt is, és nem jön a trolibusz. A kisgyerek nyughatatlanul tesz egy pár méteres kört.
- Hova a faszba rohangálsz!? A kurva anyádat mászkálsz el, ha velem vagy! Szokjál le az ilyesmiről, mert szétrúgom a picsádat!
A gyerek tovább kering, az elhangzottakból, láthatóan, már semmi sem új.
- Megállj, mert úgy szájba baszlak…!

Szóról szóra rögzítem a noteszbe, amit hallok, mert utólag már nem hinnék magamnak, hogy ez így hangzott el, s mert nekem sem jön a trolibusz. Tehetetlenséget érzek: már késő elvenni ettől a vén mocsoktól az unokát. Ezt a nagyapát kellett volna jó időben - hajaj, mikor! - jól, szeretettel felnevelni - annak, aki maga is csak kurvaanyázott, mert őt magát is ocsmány szavakkal illették vegetáló nagyszülei, na, ugyan kinek a hibájából!
Szóval, az ősembernek szeretnék legszívesebben egy jó nagyot lekeverni.

*A cenzúrázatlan idézést gyomorbavágásul szántam, mert hiszen a finom lelkűek nem hibáztathatók-e azért, hogy tehetetlenek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése