2013. október 5., szombat

Őszi mesénk

A tajgán



Jeges szél söpört végig a tajgán. Életnek nyomát hiába kutatta a szem, kihalt táj volt ez, olyan azértse féle, egészen a horizontig. Fent a csalódás mogorva felhői, lent dér lepte, töredezett ábrándok.
E rideg síkság kellős közepén emelkedett ki a vascső, végén a zuhanyrózsa. Én álltam a forró víz alatt. Jó volt, jó lett volna eme éltető menedékben, csakhogy törülközőm, ruhám sehol.
Miért, miért?  Azért, mert – vesztemre - ez így volt érdekes. Foglya vagyok egy képzelt sugárnak, míg egyszer aztán majd mégis megfagyok.
Legalább szappan? - ezt kérdik most az optimisták, igen. Nos, nekik szappan se volt.
(Bármi kérdés még?)
A sátorosan nyíló forróság, szerény képzeletem olyan 30 fokos szöget engedett meg, ami vállaimat még betakarta, ennyi volt minden menedékem, s hogy nem apad el, ez egyetlen reményem.
Ám mi hozta, és meddig, mi tartja fenn e csapda helyzetet? Elmém nyilván, valamiféle képzelt, bukfences kegy nevében.  Képzeletem amilyen gazdag és ábrándja vesztett, meg is fagyaszthattam volna rögtön magamat ott a jeges tajgán, ám szeszélyes kedvem pillanatnyilag menedékre vágyott. Míg éltető sugárról képzelődöm, folytatódhat az élet.
De tudtam, nem bízhatok semmiben. És lám, az elme amilyen hűtlen, már kezdett is csökkenni a víznyomás, éreztem, hogy áttör rajta a jeges, idegen akarat, egy régi hülye kérdés már dobhártyámat kaparta.
Az utolsó pillanatban sikerült mégis lelkemre beszélnem.
Tudtam, ha erős a képzelet s a kegyes szeretetbe vetett hit, kiterjedhet a forró vízsátor, eggyé olvasztva e két őselemet, a négy ősnyűg két legképlékenyebbikét, a vizet és a levegőt, egészen a horizontig, s akkor szabad vagyok.
A zuhanyrózsa membránja lassan kidülledt, tudtam, ez 179 fokig mehet így, s akkor győztem, akkor a világ ridegségének annyi. Gyönyörködtem a kiterjedt vízen át az opálos horizontban.
Távolból delfin közelített. Igen, palackorrú, ha akarjátok, mert lásd, ki vagyok, nálam rendelni is lehet. Kissé esetlennek tűnt a mozgása, bal uszonya alatt ugyanis - ebből nem engedek - törülközőt szorongatott. Kék frottír kelme volt, érdekes mód a pupillám színét szorozta. Ez a kékség terült aztán fölém.
Száraz, száraz? – lám, az olvasó már megint akadékoskodik, ellentmondást remél. Hát persze, hogy nem!
Na és úszónadrág? – utolsó levegőmből ennyire futotta.
Vártam a válaszra még egy darabig, ám levegő híján képzeletem hamar leállt.
És mégis! A delfin csak körözött játszadozva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése