2012. március 18., vasárnap

a zöldség méltóságos ágya

A múltkor állatmesével próbálkoztam, de többen beírtak a panaszkönyvükbe, mi szerint már az első két szó is ( azt hiszem, a hol voltra céloztak) annyira unalmas volt, hogy nem voltak képesek továbbolvasni.
Most tehát valami újjal próbálkozom. Növénymese.



- Én vagyok a liliom - lelkendezett a liliom, midőn a zöldségágyásba tévedt hagymából fejecskéjét végre a nap felé emelte.
- Hahaha! Hallottátok? Ő a liliom, ez a hagyma itten. Persze, mi meg mind orchideák vagyunk.
- De én tényleg az vagyok, csak ti még nem láttatok...
- Halljátok, micsoda szemtelen gyom ez? Mi nem láttunk... Mi! Mit nem láttunk mi, te kis szarházi?
Elkezdték csépelni.
- Én tudom, mi ez - tolakodott előre egy öreg parajfű. -Láttam egyszer a tévében. Ez a kaktusz.
Röhögés rázta a tépett liliom köré tódult zöldségeket.
- Hallod, te liliom, most lebuktál, most kaktúszul ejtünk téged! Na, ha nem akarsz további nagy pofont, halljuk, valld meg, mi vagy te, na?
- Kaktusz - válaszolta a liliom.
- Mi? Hülyének nézel minket? Parajfű csak viccelt. Életében nem látott még tévét. Igaz, mi sem - és fertelmesen röhögtek.
- Na, halljuk, mi vagy te, ha liliom nem vagy!
- Kaktusz - válaszolta a liliom.
- Ez tényleg kaktusz, én is láttam a tévében - kontrázott a karalábé.
- Úgy, tehát tényleg kaktusz. És akkor kaktusz, mondd csak, miért hazudtad nekünk, hogy liliom vagy? - ismét nekiestek.
Amikor elengedték, tépett szirmai szanaszét hevertek.
- Tudjuk, tudjuk, mi csak bunkó zöldségek vagyunk, de azt ne hidd, hogy nekünk akármit be lehet adni - tiport még egyet rajta a répa.
- Nekünk mindegy, felőlünk lehetsz te a liliom is, csak ne hazudjál, értetted?
- Értetted? - ordította a fekete retek, mert a liliom késlekedett a válasszal.
- Te, ez még mindig nem érti. Még próbál hazudni megint, látom a szemén, figyelitek? - nyomult oda a zellergumó is.
Újra nekiestek.
- Állj! Agyonveritek! Sőt, talán már ki is nyiffant - sopánkodott a zöldhagyma.
A liliom valóban nem mozdult többé.
- Igen, kinyiffant. Gyerekek, ezt azért nem kellett volna.
- Nekem mindegy, érted? - hőbörgött a fekete retek. - Felőlem élhet az ilyen, én nem vagyok rasszista. Felőlem azt csinál, amit akar, csak ne hazudja, hogy ő a kaktusz, ha egyszer a levendula, értitek? Micsoda? Ja, a liliom, igen... a franc tudja már... Már én is zöldségeket beszélek, mert úgy összekavart a szemétje. Mondtam, hogy szarok rá, felőlem a jázmin is lehet. Én aztán tényleg nem vagyok idegengyűlölő, csak nekem ne hazudjon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése