2011. március 30., szerda

Lábra mentem

Meglátogattam öreg tesómat, akinek két lábát is megoperálták nemrégiben.
Pontosabb, ha azt mondom, kísérletet tettem a meglátogatásra. Nem jelentkeztem be előre. Ebben a játszmában az a szép, hogy ha nem találom otthon - mert ravasz ám: miközben sajnáltatja magát, térden csúszva is képes szomszédolni vagy a ház mögötti kertben bogarászni - akkor nyomban megeszem az illatozó, sajtos oriás-pogácsát, amit direkt neki vettem.
Amikor e sorokat írom, még félúton vagyok, nem tudhatom, otthon találom-e.

Otthon volt. Addig ugrált a kertben, míg bedagadt a lábközép csontja, panaszkodva mutatta, tényleg szörnyű látvány.
Gondoltam, csak-csak mosolyra derül, amikor...
- Fúj, de ronda! Mint egy gomba! Edd meg te! - felém taszította a pogácsát.
Visszafeküdt a kanapéra. Később kicsit korrigálta magát:
- Megeszed?
Olyan mithisztériázolitt teszegénynyomorult tekintettel néztem rá.
- Tizenegyedik hete vagyok szobafogságon - mentegetőzött. - Meg kell bolondulni!
Meséltem neki, mi van az életben odakint, hogy francia sajtok kaphatók a közeli piacon.
Szívesen vette, ha kicsomagolom.
- Ez márványsajt - mondta lesújtva.
- Kékpenészes francia sajt.
- Márvány...
De aztán mégis megkóstolta. Szép szeleteket vágott hozzá a sajtos pogácsából.
Kérdezte, vettem-e még más valamit.
Hehe. Nem mentem lépre.
Én csak lábra megyek, tudjátok
.


Ezt csak erős idegzetűek nézzék meg közelről!




Közben persze telt megint az idő. A francia sajtból nincs már egy falat sem.
De arról majd még mesélek.

1 megjegyzés:

  1. Nehéz az ifjabb tesók élete, bár már elfeledtem, elég jó ideje csak az idősb vagyok...
    (Ha valaki szánakozna, nem eltávozott, csak nincs kapcsolat, úgy 30 éve)

    VálaszTörlés