Mióta a törvény az ember
személyiségét a fotografikus ábrázolással érdekellentétben állóként deklarálta, s
tiltások és kötelezettségek hálóját szőtte az elröppenő pillanat köré, pusztán csak
mert az ember – joggal, nem joggal - annyira fél a fényképező másik embertől,
hogy képes személyisége, sőt, akár nem létező személyisége, vagy még inkább
arcos, de személyiség nélküli személyessége, e fiktív érték védelmében
rendőrért – na, esetleg szívesebben kártalanításért - kiáltani, azóta már a
fotógép is másképp áll a kezünkben.
Kicsit elszállt a kedvünk
ábrázolni az embert az ő örök magamivoltában.
Az egyén, a személy, aki
összességében, a többiekkel együtt a történelem legnagyobb értéktényezője és
bajforrása, képi nyom nélkül kíván eltűnni az élet porondjáról. Na, itt is
helyesbítenünk kell: talán inkább igaz nyom nélkül, hiszen fényképezkedik ő,
ahol csak lehet, kiváncsi ő nagyon is egy olyasféle hazug fényképi
megmutatkozás iránt, amit cenzúrázhatott.
Persze, tudjuk milyen az ember, na
de hogy milyen, az pusztán szavakkal teljességében elmondhatatlan.
Tudja ő is, hogy tudjuk, mégis igaz kép nélkül szeretné küllemét és tetteit „futtatni” a köz terein.
Mintha az ember egyben nem az összes
többi ember lenne, aki él, hal, szeret, sürög-forog, ármánykodik, szenved és
mutogatja magát, koronként kicsit másképp, de kezdettől fogva és örökkévalóan.
Milyen nyom maradna erről az
emberről, ha egyenként valahányan kivonnánk magunkat az igazmondó lencsék
látóteréből?
Na persze, a fotósok is csak
hallgassanak! A megélhetési igazmondók, a bulvármeghurcolók, a paparazzók.
Ez van 2014 március idusa óta az
új polgári törvénykönyv szerint. Az igaz pillanatot most már törvényileg
megelőzi az igazságszolgáltatás kikényszerítette kunyerálás, mialatt a pillanat
persze elszáll.
Jelentjük törvénytisztelő-alássan,
mostantól leszállunk a leginkább arc alapján beazonosítható személyiségről.
Mard nekünk, GÖELEVENnek a régi
móka:
1. az ember nyoma, amit maga után
hagy munkájában, életvitelében, rendszeretetében vagy rendetlenségében,
szokásaiban, megoldásaiban, erőbehatásaiban, a társadalmi és természeti
környezetén, ide értve az azokból kiolvasható hajdani történéseket,
2. mindaz, amitől az ember tudhatóan
vagy sejthetően szenvedett és szenved,
3. ha ügyesek vagyunk, testközelből
az arctalan emberábrázolás,
4. és ennek csodás véglete, a
lábra menés, amiről, ím, a tessék-lássék képben lévő törvénykező rendelkezni
elfelejtett.
Pedig a láb is az ember tükre! De
mennyire!
Emberlábrázolás
Emberek személyiségmentes, tágabb lábrázolása
Az emberi tettek nyoma
Környezetkép:
beomlott járda csikkel és vaspöcökkel
Timeline. Az ember feloldódása a metróelmúlásban
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése