2018. szeptember 8., szombat

sitty-suttybolygó


Két markos férfi jött szembe ma, kora reggel a Piac utcában. Úgy tűnt, agyondíszített karácsonyfát cipelnek. Kicsivel később az a karácsonyfa már mennyezetről frissen letépett, ormótlan csillárnak látszott. Mobilom a zsebben, két kezem tele élelmiszeres szatyrokkal. Hát erről is lemaradok, gondoltam mérgesen, pedig micsoda kép!
Akkor majdnem felrobbantam, csakugyan, de most már azt mondom, sebaj, majd felelevenítem a hihetetlen történéseket szavakkal.
Nos, ez a giccsbe álmodott karácsonyfa, de hamarosan mint dúsan roskadozó kristályüveg csillár, csak növekedett és növekedett, és egyszer csak világosan láttam, hogy sem azt sem ez utóbbit, hanem egy galaxist cipel ez a két zsákmányörömben fürdő alak.
Pont úgy is festettek mindketten, mint a Bogár a Men in black című filmben, aki egy bizonyos galaxist jött megkaparintani, és ezért minden büdös disznóságra képes. Határozottan éreztem a fekete lyukat a gyomromban, ahogy elloholtak mellettem, de nem volt mit tennem. Szidva pechemet, mérgesen bandukoltam a piac felé.
Amikor azonban dolgom végeztével visszájára fordítám a Piac utcán való kutyagolást, megcsillant valami a járdán, s látom ám, hogy az csakis a galaxisból perdülhetett oda. Egy mágikus bolygó a holdjaival. Bár akaraterő dolgában messze esem a Bogártól, éreztem, hogy így, ahogy savanyúságostól jövök a piacról, felsőbb hatalom által kiszemelt vagyok, és sitty-sutty, zsebre vágtam a galaktikus kincset. 
A felsőbb hatalmasság akarta bizonyára, hogy mégis mutathassak nektek valamit ebből a képtelen kalandból.

P.O. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése