2013. július 23., kedd

Zuhanyt veszek




Már megint, megint, megint nem voltam óvatos. Talán az alkonyat teszi, így hat rám.
Ott ült a korláton az a kis szaros. Az a kis rondaság.
Nem, a ronda nem jó ide, túl tárgyilagos, és cáfolja a látszatot. Másrészt, aki kívül ronda, belül még akármilyen előjelű lehet.
Rusnya, ezt gondoltam aztán először, ez már jobbnak tűnt, de ez sem foglalja magába a lényeget, ez is csak mérges vagdalkozás.
Valami morbid kollázson törtem a fejem: rusnyatetűleső. Ez már jobbnak tűnt, itt nem tudni, ki a rusnya, a tetű vagy pedig aki les, de még mindig nem az igazi.
Fészket rakott tavaly a villanyóránk dobozába, a bejárat mellett, mialatt hosszabban távol voltunk.
Aztán egy este megjöttünk. Első dolgom ilyenkor, hogy nyúlok az áram kapcsolója felé. A frászt hozta rám, amikor szárnyával berrentve kiröppent. Nincs ajtaja a doboznak, tudom, hiba, de ezt örököltük.
Próbáltunk valahányszor hason csúszva közelíteni, hogy a kéglibe bejussunk, de rettentő óvatos volt, a legkisebb neszre, huss, elmenekült. Aztán, mire kettőt fordultunk odabent, már a tojásokon ült megint. Hosszan tanakodtunk, mi legyen, de nem volt más kijárat, nekünk meg jönni-menni kellett.
Halkan éltünk. Talán megszokja. De nem, ez a kis szaros csak üldözte magát a nevünkben.
Úgy két hét múlva gyanús lett a dolog nekem, midőn a kocogtatást hallom. Dühbe gurultam. Hát persze, kihűlt, záp az egész. Kikaptam a fészket és utána vágtam. Hát ezért telt négykézláb az én életem?
Ott ült a korláton a ronda kis gonosz. De éreztem, nem passzol ez rá. Minden hajnalban énekel, és olyan szép a tolla.
Félnótás, szaros kis angyalka. Igen, ebben maradok.
Ekkor az angyalka felröppent, és a fejemre szart, aztán visszaült a fészkére, a fenyő legfelső ágai között.
Mehettem zuhanyozni.
Nem vigyázok eléggé. Már megint nem voltam elég óvatos.
Állítólag hasznos. Összefogdossa a szúnyogokat.
Megmondom, nem érzem. 


Igazgyöngyöt verejtékező beteg szilva. Igen, ez ronda. Vagy ez sem?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése