2020. március 17., kedd

Harmonikás



A hatos villamoson utaztam, egészen elöl. Hallottam, hogy közelg a tangóharmonikás fiú, akinek vékony figuráját már korábbról ismerem. Zsebemre tapintottam, mint többször már, s ezúttal nem csalódtam, kéznél volt a kétszázasom.
Hamarosan odaért. Gyűrött műanyag pohár volt harmonikája jobb oldali hangdobozára ragasztva. Ahogy nyújtottam felé a pénzt, a zenével fel nem hagyva, harmonikástól felém fordította poharát. Hallva a koppanást, egyetlen pillanatra hideg közönnyel felém nézett. Mintha megvillant volna valamiféle megkeseredett "naazémá!" féle a tekintetében, mint kinek már az össze Combino összes utasa adósa. Örültem, hogy a kontaktus felvétel csak egyetlen villanásig tartott.
Mivel mellettem véget is ért a Combino lassan kígyózó, hosszú folyosója, a fiú máris felhagyott a zenével, összecsatolta a két hangdobozt, lekapott válláról egy fekete esernyővel szimbiózisban tengődő hátizsákot, tenyere felé döntötte a gyűrött poharat, s pár pillanat múlva már el is tűnt a harmonika.
Most kiszáll, irányt vált a szemközti járattal. Így rója útját, míg szomja vagy kedve nem támad kétszázasomat túlélésre költeni. Ő volt momentán a feltűnésre érdemes egyetlen a körúti harmonikások közül, én meg talán az arctalan sokaságból kinyúló egyetlen kéz.
A kétszázast tulajdonképpen a zenének adtam, most éppen a fülbemászónak, ami aztán majd, ahogy az egyiken be, a másikon ki.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése