japán apróságok |
Vallatom emlékezetemet, hogy egy nap távolán
át mi dereng elő a 2017-es ArtMarket kínálatából, főképp az ArtPhoto Budapest
tárlatain való többszöri forgolódás után.
Mindenek előtt az izraeli Ilit Azuolay
díszvendéghez méltó, minden értelemben nagyszabású montázsképe. Ennek látványi
kontrasztjaként az FFS ifjakat kilóra felvonultató standja. Fátyol Viola Capa
nagydíjas műbalhéja. Haris lerágott újságja Art+Text, ha jól emlékszem. A
Szövetség új nevekkel előhozakodó semmitsema dunkel standja. A MOME (mesterek?
bachelorok?) állókép-színháza. A Random tavalyinál szerényebb, de jellegében
nevéhez méltó felhozatala. Hoppá! Két veszett jó Stalter kép! A váltig morbid lengyelek. A digitális őstrükkökbe
csomagolt David Bowie, mint a londoni 8 Privé Galéria egyetlen aduásza. A Lumas
szalonképes kereskedelmi kincsei. A nyolcvanadikat ünneplő Korniss Péter
konzervatívan modern fotókirándultatásai. A berlini Michaela Helfrich csikicsuki
méretekben kínált műgondos falravalói: metafizikus nők szenvedései a modern
lakásban. A bécsi Photon Vienna egész standot betöltő vagina-kollázsai. Pár
látványfeljavító mondat Anna Fabricius idegenbe szakadt nyafogó-tollából. Hajas
Tibor performansz nagymester Vető János dokumentálásában fennmaradt borzalmas
szenvedései, és retro, retro, retro, itt, ott, mindenütt.
Gyenis, Drégely, meg más efféle jelesek sehol
nem szöktek szemembe. Zavart persze valami: próbáltam képet is lőni, felszerelve
a Nikon egyik itt a fókusz hol a fókusz
pillanatszalajtójával.
Összegzésemül:
Az ArtMarket jelszava lehetne: Eladnál?
Viszek!
Mindenki fényképez, nem veszi, hanem viszi, s
majd megnézi otthon.
Képek saját output célú
újra-adatállományosítása egymásról csak hozzávetőlegesen tudó sztenderdek mentén. Ez
ma a képi tömegkultúra egyik főcsapása.
A kópiaméretek leperegnek a mobilozók tudatáról.
Ki tud a fogótávolságról? Ez az a távolság,
ahonnan olvasni szokás. Azért a fogó előtag, mert ha e távolságban hüvelyk és
mutató ujjával megfogja az ember a falon kínálkozó képi látvány lét szélét, láthatja,
hogy mekkora kópia is elég lett volna abból a képből, ami esetleg több méter
szélesre fel van fújva. Kevés ilyen kópia bírja valós felbontásával a vallató
közelítést. Sandít a stand őre: mit nyúlkál ez az ürge az óriásképükkel
átellenes irányból. Bolond? Ez se vesz akkor semmit.
Digitális trükkök David Bowie-ra |
A merész bécsi stand |
Saját autput célból fotózom, hogy saját autput célból fotózzák a képet |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése