2010. december 10., péntek

Svéd Mikulás

Többen is említették, nem tudják mire vélni, hogy december 5-én utólag odabiggyesztettem bejegyzésembe egy második piros figurát, amiről nehéz kideríteni, micsoda. Nem tudtam magam sem, de most már tudom: az a svéd jóléti szakszervezet mozgalmi emblémája. A svéd mikulás hagyta itt.
Nálam járt, igen. Először nem tulajdonítottam jelentőséget a dolognak, bár a sarokban porosodó svédszekrényből jött ki. Sok dolgom volt. Van itt valaki, és kész, gondoltam.

Volt osztálytársamnak említettem, akivel összefutottam a közértben, s aki, mint kiderült, időközben a mikulisztika egyik nagy értőjévé avanzsált, hogy valaki járt nálam. Rögötön modta, az a svéd mikulás volt.
Onnan lehet felismerni, hogy nálam jár.
Hát ez akkor kétségtelen. Nem, nem hozott semmit, csak jelentőségteljesen engem figyelt. Mintha attól függne, most mit tapasztal, hogy aztán hoz-e majd jövőre valamit. Ehetetlen kis sztaniolmikulást, influenza vírusos kézzel összefogdosott narancsot, ilyesmit. Amerikai mogyorót (érdekes, hogy nem svédet), azt prsze úgysem tudom elfogyasztani, mert először jóféle svéd fogat kellene hoznia.
Ma? Már nincs itt. Persze nem üres kézzel távozott. Megtetszett neki az egyik lapos ligúriai kövem, a legszebb, azt elvitte. Fanyalgott előtte kicsit, de nálam trendi értékek, libamáj és más hungarikumok nincsenek.
Ügyes mozdulattal eltette piros iszákjába a követ. Felismertem a mozdulatot: svéd csavar.
Erről eszembe jutott a svéd asztal, aminek színét se látom mostanában, a svéd gomba, a svéd csepp, a svéd acél, a svéd rejtvény, na és a svéd kutya.

1 megjegyzés:

  1. Ebből csak a svéd kutyát nem ösmerem, a röhögést azonban garantáltad mára (is)!

    VálaszTörlés